OECD, e-ticaret sürecini ise şu şekilde tanımlamıştır;
- 1.Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi,
- 2.Firmaların elektronik ortamda buluşması,
- 3.Ödeme sürecinin yerine getirilmesi,
- 4.Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.
E-Ticaret yapabilmek için öncelikle aktif bir bilgisayara ve internetten hattına, en önemlisi de bir e-ticaret yazılımına ihtiyaç vardır. Seçilecek e-ticaret yazılımı, yatırım alanındaki ticari başarıyı doğrudan olumlu ya da olumsuz olarak etkileyecektir. Bu yüzden CS-Cart gibi Dünya tarafından genel kabul görmüş “kaliteli” ve “güvenilir” e-ticaret sistemlerini kullanmak gerekir.
E-ticaret, tacirlere ve müşterilere büyük avantajlar sağlamaktadır.
- Firmanın internet üzerinden müşterilerine bilgi sunabileceği 7/24 açık bir şubesi oluşur.
- Elektronik ortamda saniyeler içinde veriler aktarıldığından zamandan tasarruf gerçekleşir.
- Müşteri için daha fazla ürün seçeneği sunulması için imkan doğar.
- Telefon , fax ücretlerinden tasarruf edilerek , maddi yük azaltılabilir.
- Müşteri açısından internet ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği ortam olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir.
- Stok , maliyet bilgileri elektronik ortamda olduğu için tedarikçi firma stok yapmak durumunda kalmaz ve stoğunda ne kadar ürünü olduğunu ve bu ürünlerden kaç tane sattığını bilir.
- Tedarikçinin büyük bir ofise ihtiyac duymadan internet üzerinden sanal alışveriş merkezini oluşturmasına olanak sağlar.
- İnternet gibi global bir ortamda kolay kolay dalgalanma olmayacağı için enflasyon nedeniyle zarar oluşmaz.
- Evden çıkmadan hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlar.
- Ürün fiyatı araştırmasında oluşacak ulaşım masrafı ortadan kalkar.
- Daha fazla ürün çeşiti görerek seçme imkanı bulur.
- İhtiyaclarına uygun ürünü bulmak daha kolaydır.
- Ürün hakkında ürünü kullananlar tarafından yapılan yorumlar sayesinde ürün hakkında daha net bilgilere sahip olur.
- Ürünlerini satabileceği yeni bir kanal oluşturur.
- Ürünleri hakkındaki bilgileri detaylı olarak sunabileceği bir platforma sahip olur.
- Stogunda ürün bulundurmayarak talebe göre satış yapabilir.
- Telefon,fax gibi maddi israf oluşturan iletişim yollardan kurtulayarak, iletişime harcadığı para yönünden kara geçer.
- Her an yeni müşteri bulma imkanı yüksektir.
- Reklam masraflarını azaltarak daha fazla müşteriye sahip olabilir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder