E-Ticaret nedir?

OECD (İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı)’ye göre ise; 
sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemlerdir.
OECD, e-ticaret sürecini ise şu şekilde tanımlamıştır;
  • 1.Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi,
  • 2.Firmaların elektronik ortamda buluşması,
  • 3.Ödeme sürecinin yerine getirilmesi,
  • 4.Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.
E-Ticaret aracılığıyla her türlü ya da hizmeti internetten satabilmek mümkün.
E-Ticaret yapabilmek için öncelikle aktif bir bilgisayara ve internetten hattına, en önemlisi de bir e-ticaret yazılımına ihtiyaç vardır. Seçilecek e-ticaret yazılımı, yatırım alanındaki  ticari başarıyı doğrudan olumlu ya da olumsuz olarak etkileyecektir. Bu yüzden CS-Cart gibi Dünya tarafından genel kabul görmüş “kaliteli” ve “güvenilir” e-ticaret sistemlerini kullanmak gerekir.
E-ticaret, tacirlere ve müşterilere büyük avantajlar sağlamaktadır.
  • Firmanın internet üzerinden müşterilerine bilgi sunabileceği 7/24 açık bir şubesi oluşur.
  • Elektronik ortamda saniyeler içinde veriler aktarıldığından zamandan tasarruf gerçekleşir.
  • Müşteri için daha fazla ürün seçeneği sunulması için imkan doğar.
  • Telefon , fax ücretlerinden tasarruf edilerek , maddi yük azaltılabilir.
  • Müşteri açısından internet ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği ortam olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir.
  • Stok , maliyet bilgileri elektronik ortamda olduğu için tedarikçi firma stok yapmak durumunda kalmaz ve stoğunda ne kadar ürünü olduğunu ve bu ürünlerden kaç tane sattığını bilir.
  • Tedarikçinin büyük bir ofise ihtiyac duymadan internet üzerinden sanal alışveriş merkezini oluşturmasına olanak sağlar.
  • İnternet gibi global bir ortamda kolay kolay dalgalanma olmayacağı için enflasyon nedeniyle zarar oluşmaz.
Bu yararları alıcı ve satıcı olarak sınıflandıracak olursak; müşteri tarafından yararları
  • Evden çıkmadan hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlar.
  • Ürün fiyatı araştırmasında oluşacak ulaşım masrafı ortadan kalkar.
  • Daha fazla ürün çeşiti görerek seçme imkanı bulur.
  • İhtiyaclarına uygun ürünü bulmak daha kolaydır.
  • Ürün hakkında ürünü kullananlar tarafından yapılan yorumlar sayesinde ürün hakkında daha net bilgilere sahip olur.
Satıcı tarafından yararları
  • Ürünlerini satabileceği yeni bir kanal oluşturur.
  • Ürünleri hakkındaki bilgileri detaylı olarak sunabileceği bir platforma sahip olur.
  • Stogunda ürün bulundurmayarak talebe göre satış yapabilir.
  • Telefon,fax gibi maddi israf oluşturan iletişim yollardan kurtulayarak, iletişime harcadığı para yönünden kara geçer.
  • Her an yeni müşteri bulma imkanı yüksektir.
  • Reklam masraflarını azaltarak daha fazla müşteriye sahip olabilir.
E-ticaret’de sağlıklı bir başlangıç yapmak istiyorsanız CS-Cart‘ı tercih edin.

www.cscartdestek.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder